1. division KLT-Bet !

1. division KLT-Bet !

Propozycja rozgrywki dla spragnionych typerki graczy KLT: poniżej opisujemy grę polegającą na typowaniu wyników spotkań KLT.  Nazwiemy ją po prostu 1.division KLT-Bet.

Zasady:

1. Typujemy wszystkie spotkania 1. ligi KLT sezonu 21. – czyli rozgrywka będzie liczyła 14 kolejek. W każdej po 4 mecze do obstawienia – łącznie na przestrzeni 14-u tygodni56 meczów do zatypowania.

2. Na każdy z tych 56-u meczów wystawiony zostanie kurs przeze mnie.

Ad 2. Poczyniłem już pewne przygotowania do tego by kursy wyglądały rzetelnie, to jest:
- przeanalizowałem liczbę remisów padających w 1. lidze KLT od 1. do 20. sezonu
- uwzględniłem tendencję do padania trochę większej liczby remisów w tej lidze na przestrzeni ostatnich sezonów (w porównaniu do początkowych sezonów gry)
- dokonałem analizy 23. reprezentatywnych lig europejskich pod kątem procentu padania remisów w aktualnie trwającym sezonie a także w sezonie 2014-2015
- powyższe punkty pozwoliły na obserwację jak procent padania remisów w 1. lidze KLT ma się do procentu padania remisów w 23. reprezentatywnych 1. ligach naszego kontynentu, co zostanie uwzględnione przy podawaniu kursów w tym typerku
- obliczyłem marżę z jaką swoje kursy na wydarzenia piłkarskie wystawia popularny bukmacher bet365 i z podobną marżą wystawiane będą kursy w 1. division KLT-Bet tak, by były „przyjazne” dla społeczności (by po prostu nie dziwiły – że są wszystkie za niskie lub wszystkie za wysokie w obrębie tego samego meczu)
- co do wysokości kursów na konkretne drużyny musicie zdać się na moje wyczucie. Wiadomo, że jest to tylko zabawa a odczucia subiektywne, dlatego jeśli ktoś poczuje się urażony niesprawiedliwie wystawionym kursem przeze mnie, to proszę o wyrozumiałość


3. Wszystkie mecze traktujemy jak pojedyncze zdarzenia (a nie cały kupon). Stawka na każdy mecz wynosi 1,00.

4. Singiel
Ilość punktów jaką zdobywa gracz za trafiony pojedynczy mecz (Singiel) obliczamy wg wzoru:
 

Ilość punktów za Singla = stawka*kurs


Przykład: mecz DRUŻYNA A – DRUŻYNA B
kursy 1.90 – 3.30 – 4.20
typ GRACZA YZ to X na ten mecz, czyli GRACZ YZ zdobywa 3,30 punktów za tego trafionego Singla (1,00*3,30)

Za nietrafiony Singiel gracz nie otrzymuje punktów.

5. Joker
Istnieje możliwość (ale nie konieczność) oznaczenia jednego z czterech Singli każdej kolejki mianem Jokera. Tak oznaczony mecz „przestaje być” zwykłym Singlem, a staje Jokerem.
Ilość punktów jaką zdobywa gracz za trafionego Jokera obliczamy wg wzoru:
 

Ilość punktów za Jokera = podwojona stawka*kurs


Przykład: mecz DRUŻYNA A – DRUŻYNA B
kursy 1.90 – 3.30 – 4.20
typ GRACZA YZ to X na ten mecz i gracz oznacza go mianem Jokera, czyli GRACZ YZ zdobywa 6,60 punktów za tego trafionego Jokera (2*1,00*3,30)


UWAGA! Za nietrafienie Jokera gracz karany jest odjęciem tylu punktów, ile zdobycie ryzykował, oznaczając Singla Jokerem (różnica między „Ilością punktów za Jokera” a „Ilością punktów za Singla”. Czyli korzystając z powyższego przykładu: GRACZ YZ typuje X po kursie 3.30 w meczu DRUŻYNA A – DRUŻYNA B. Przy zwykłym Singlu miał do zdobycia 3,30 punktu za to spotkanie i 0 do straty w przypadku nietrafienia. Przy meczu oznaczonym Jokerem miał do zdobycia 6,60 punktu, a do utraty 3,30 punktu (czyli -3,30 do łącznego dorobku kolejki).

6. Bonus
Do zdobycia będą bonusowe punkty za wskazanie kto zostanie Mistrzem KLT sezonu 21. Do zgarnięcia jest aż 14 punktów, jeśli ktoś zdecyduje się na wykorzystanie Bonusu już przed 1. kolejką. Po każdej kolejnej kolejce ilość punktów do uzyskania z racji trafienia Bonusu spada o 1. Czyli wskazanie i trafienie go przed 2. kolejką – to 13 punktów, przed 3. kolejką – to 12 punktów i tak dalej, aż do wskazania i trafienia go przed 14. kolejką – to 1. punkt.
W momencie, gdy mistrz zostanie poznany jeszcze przed końcem rozgrywek, opcja zagrania Bonusu dla graczy, którzy do tej pory jej nie wykorzystali, zostanie zablokowana.
Bonus nie jest obowiązkowy. Wskazujemy go tylko raz bez możliwości zmiany.

UWAGA! Błędne wskazanie Mistrza KLT sezonu 21. w którymkolwiek etapie gry skutkuje odjęciem tylu punktów w końcowej klasyfikacji gry, ile przysługiwały z racji Bonusu w momencie jego zagrania (czyli typując go przed 1. kolejką i myląc się – tracimy w końcowej klasyfikacji 14 punktów, typując zaś przed 14. kolejką i myląc się – tracimy 1 punkt).

7. Suma punktów zdobyta w czterech pojedynczych zdarzeniach danej kolejki daje wynik punktowy gracza w danej kolejce gry. Wynik końcowy gracza w 1. division KLT-Bet to suma punktów zdobytych w 14. kolejkach gry i wynikających z ewentualnego zagrania Bonusu – i na tej podstawie tworzona jest końcowa klasyfikacja turnieju. W przypadku takiej samej liczby punktów (bardzo mało możliwe, ale jednak) o miejscu w klasyfikacji decydować będzie większa liczba trafionych pojedynczych zdarzeń na przestrzeni całego sezonu. W przypadku dalszego remisu obydwaj gracze zostają sklasyfikowani na tym samym miejscu ex aequo.

8. Do zabawy można dołączyć w dowolnym momencie.

Zestawy będą w formie formularzy Google. Zapraszamy do zapisów na forum KLT, w grupie CC na fejsie lub w tym temacie.

Komentarze

Dodaj komentarz
do góry więcej wersja klasyczna
Wiadomości (utwórz nową)
Brak nieprzeczytanych wiadomości